Milánói falatozások

Az októberi Terra Madre Giovani rendezvény kapcsán Milánóban tett kalandozásom képeit válogattam épp. Ugyan túl sok időm nem jutott arra, hogy a városban alaposabban szétnézzek, néhány érdekes helyet azért sikerült felkeresnem.

EATALY

Ha egyszer a városban járnátok, ebbe, a kizárólag olasz élelmiszerekkel, fogásokkal teli bevásárlókomplexumba érdemes lehet egy kitérőt tenni (egyébként Japánban, Törökországban, Brazíliában, USA-ban is van már kirendeltségük). Egy üzlethelyiségen belül kedvünkre válogathatunk, vásárolhatunk (akár este 11-ig!), ebédelhetünk, vacsorázhatunk, kávézhatunk, borozgathatunk, könyveket olvashatunk vagy akár főzőtanfolyamokon is részt vehetünk.

Galéria
Eataly. Fotó: Kardamom

MERCATO METROPOLITANO – A város legmenőbb őstermelői piaca

Azontúl, hogy az idén nyáron átadott, 15.000 m2-es (ebből 1200 m2 fedett) piactéren közel 2000 féle, helyi termelőktől származó terméket és regionális specialitást lehet megvásárolni, illetve (a street food jellegű standoknál) megkóstolni, a komplexum területén a tervezők kialakítottak egy, kizárólag a fenntartható mezőgazdaság és táplálkozás témakörében rendezett előadásoknak, szimpóziumoknak, filmvetítéseknek, illetve a gyerekek egészségtudatosságra nevelése érdekében tartott workshopoknak, tanóráknak helyet adó amfiteátrumot és egyéb tereket is. A piacról itt és itt olvashattok többet.

Mercato Metropolitano
Mercato Metropolitano. Fotó: Kardamom

MANTRA

Mindössze 3-4, kifejezetten „egészségtudatosabb”, újhullámos helyet tudtam megnézni a városban töltött néhány nap alatt, közülük is a Mantra nyers étel és smoothie bár emelkedett ki, azzal a személyes megjegyzéssel, hogy a hely mind a kínálat minőségében, ár/érték arányában, illetve változatosságában azért a hasonló tematikájú budapesti helyek mögött messze elbújhat. Bár lehet, hogy a mediterrán étrend, illetve az olasz konyha egyébként is olyan egészséges, hogy nincs is értelme ilyen helyeket fenntartani.