Kardamom

Aki időt nyer, életet nyer. Vagy egy salátatálat.

Sümegh Réka
Sümegh Réka

2016. 02. 22. 16:04

“Mégis, megálltak-e valaha egy pillanatra, hogy elgondolkodjanak azon, micsoda erő van az étel alkotóelemeiben, és hogy ha újra erőre akarnak kapni, akkor egy étkezéssel többre mennek, mint a gondolataikkal, az érzéseikkel vagy az akaratukkal? Az étel, amelynek Önök csak ösztönszinten, nem pedig az intellektus, a tudatosság szintjén tulajdonítanak jelentőséget, csakis az étel tudja visszaadni energiájukat és egészségüket. Az ételnek köszönhetően tudnak továbbra is cselekedni, beszélni, érezni és gondolkodni.”

“Az emberiség jövője azon múlik, hogy milyen módon táplálkozik. Ha Önök fizikai szinten rosszul táplálkoznak, akkor rosszul is néznek ki, és mindenki azt kérdezi majd Önöktől, hogy mi a baj. Márpedig, ha a táplálék minősége képes megváltoztatni a megjelenésüket, akkor ugyanúgy kihat gondolataikra és érzéseikre is. Bizonyos gondolatok és érzések megszépíthetik, míg mások elcsúfíthatják Önöket. Akkor miért ne ügyelnének erre? Az ember csak akkor képes átalakulni, ha újabb, jobb minőségű részecskékre tud szert tenni.”

“Elég néhány gyümölcsöt elfogyasztanunk és máris, a megemésztett és feldolgozott táplálék az egész szervezet működéséhez hozzájárul. Ennek az ételnek köszönhető, hogy továbbra is képesek leszünk látni, hallani, lélegezni, ízlelni, érinteni, beszélni, énekelni és járni. Sőt, még a hajunk, körmünk, fogunk, bőrünk, stb. is megkapja a további fejlődéshez szükséges tápanyagot. (…)”

A fenti idézetek a filozófus Omraam Mikhaël Aïvanhov A táplálkozás jógája című írásából származnak. A szerző sajátságos módon közelíti meg az ember táplálkozáshoz való viszonyát: az egyes étkezésekre egyfajta meditációs gyakorlatként tekint. A sokszor szinte már gépies, kapkodós, néha épp két telefonhívás vagy e-mail küldése mellett zajló étkezések korában időről időre talán érdemes lehet eltöprengeni a könyvében foglalt gondolatokon.

Salátatál. Fotó: Kardamom

Íme, egy pillanatok alatt elkészíthető, csupaszín, csupa egészség ebédötlet:

  • főtt barna rizs
  • sárgarépa és lila káposzta
  • avokádó némi salátaágyon, illetve
  • paradicsom.

Bármilyen öntettel fokozható az élmény, én ezúttal tahini krémet kevertem hozzá.

vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

Kommentek

24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.